Friday 20 April 2012

Ya Rabbi




Ya Rabbi...
jika ini takdirku,
paksikanlah pada keredhaanMu..
jangan biarkan diri ini hanyut dengan nikmat dunia...

cekalkanlah hatiku pada ketentuanMu,
biarlah diri ini hanya mengharap ganjaran di akhiratMu..
aku insan lemah hina yang bergelumang d0sa dan n0da..
pada tiap saat waktu penuh kelalaian yang menghinakan..

Ya Rabbi,
jika ini takdirku,
kau tetapkanlah aku qada dan qadar yang baik..
jangan kau beri takdir yang tidak sanggup tercapai olehku..
jangan dugaan mematahkan azam hidupku..

Ya Rabbi,
Kau pengatur terbaik..
dan Kau yang Maha Pengasih...
susulilah aku dalam d0aku padaMu..
berilah yang terbaik untukku..
sesungguhNya aku hanya mengharap pert0longanMu...
ampunkan khilafku, tuntunlah aku ke jalan takdirMu yang benar...

Wallahualam.

AH|CL

No comments:

Post a Comment